Sömnlös del 1

Här är lite bilder så här långt. (Förlåt för dåliga foton.) Jag har gjort skisser till hela del 1 av dikten. Nu har jag även ritat upp första sidan på det akvarell pappret jag ska använda. (Första bilden.) Bilden i mitten är lite test av färg. Jag är ju lite svag för Louise färgerna... Men jag får nog testa lite mer. Jag ska hitta någon färg som passar att ha till en måne. Det andra jag ska bestämma är hur jag vill ha texten. Ska nog skriva för hand. Jag tror jag får teckna mer så ger det sig. Jag har inte heller bestämt mig för hur "bubblorna" ska vara utformade. När det inte är en konversation brukar jag använda mig av rutor till texten, men det känns lite hårt. Jag vill ha ett drömskt uttryck över hela serien och det är inte så mycket konversation i den, men MASSA text. (Capslock var nödvändigt!) Jag vill få in den i bilderna på ett naturligt sätt, så det inte känns in klistrat.
Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0