Schema/projektbeskrivning

Ja vi ska ju ha ett projekt om ska pågår från vecka 3 till vecka 8. Jag hade tänkt måla 2-4 tavlor med egna motiv, helst inte med ett foto att gå efter. Har dock inte bestämt mig om jag ska använda mig av akryl eller olja elle både och. Jag tänkte göra det här för att träna på att måla stort och inte tänka på att det ska bli fint, alltså mitt mål är att lära mig att int gräva ner mig i detaljer. Tidsplanen hoppas jag att jag ska kunna följa och det är inte så lätt att komma på hur det ska gå, men jag hoppas på att ha måla klart en tavla och helst börja på en ny vecka 4, sen måste jag även tänka på fler och nya motiv under tiden jag målar. Så jag hoppas att jag hinner göra många tavlor!
Anna

Kommentarer
Postat av: Helene Karlsson

Bra med intentionen att inte ha så färdig föreställning om vad du ska måla. Men försök att precisera hur du ska göra, tex hur stor? Hur många? Om du bestämmer dig för format och antal så får arbetsprocessen rätta sig efter det sen. Viktigt att du har något att hålla dig i så inte allt såsar iväg. Vill se ett exempel på storlek så fort du kan! Lycka till nu!

/Helene

2012-01-22 @ 17:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0