Projektbeskrivning

I mitt projekt ska jag jobba med text och bild. Jag har fått en liten diktsamling kallad Sömnlös. Jag tänkte se om man kan överföra den till serieformat, eller illustrera den på annat vis.
Varför? I tidigare projekt och övningar har de oftast gått ut på att jag ska emot mig själv. Gärna så mycket som möjligt. Nu känner jag att det är dags att göra något jag verkligen tycker om. Förra projektet, där jag jobbade med sagan hade jag otroligt roligt. Där, såsom jag hoppas även kommer hända nu, märkte jag att det hänt någonting. Jag tackar alla de gånger jag har gått emot mig själv för det. Tror att jag har blivit mer medveten om vad jag gör och varför.
Teknik: Blyerts och akvarell.
Mål: Att göra bilder som tillger texten och våga låta akvarellen vara akvarell.
Tidsplan:
Dikten är indelad i 4 delar. Jag tänker att jag ger varje del en vecka var. Men innan jag börjar att teckna behövs det förarbete. Att bestämma hur jag ska genomföra projektet mer exakt. Jag ger det högst tre dagar. Restrerande dagar kommer jag behöva för att lösa de problem som dyker upp.
Jenny

Kommentarer
Postat av: Helene Karlsson

Intressant att följa hur arbetet blir när du nu ska följa din lust! Toppen att ha en given text att utgå ifrån! Ut med skisser nu så fort det finns nåt att visa!!

/Helene

2012-01-22 @ 17:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0