Projektbeskrivning

Mitt projekt går ut på att jag ska måla stort i olja och akryl. Tanken är att jag ska lära mig mer om hur olja och akryl fungerar. Jag har startat med en stor akrylmålning där tanken är att jag ska måla mer fritt utan förlaga i form av foto. Jag har hämtat inspiration från Kajsa Zetterkvist men vill göra något eget med utgångspunkt i mina krokibilder.
Jag har startat med akryl och tänker måla olja parallellt för att slippa väntetid medan en bild torkar.
Tänker hålla på att måla så mycket jag hinner fram till utställning v 8.
Bifogar en bild på akrylmålning så långt som jag kommit idag. Återstår mer jobb på den. Underlaget är grunderad golvpapp varför den har lite ojämnheter här och där men tanken är att släppa loss utan att oroa mig för att slösa på dyrt material. En bit på väg men långt kvar.

Kommentarer
Postat av: Helene Karlsson

Bra! Försök att verkligen inte oroa dig!! Den gröna grunden börjar bli en bra utgångspunkt! Grundera fler papper med "läskiga" färger och släpp lös så mycket du bara orkar! Kul att du fick med en bild så här tidigt i processen. Mer, mer och mer och ös på! Ser fram emot fler bilder också!

/Helene

2012-01-22 @ 17:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0