Och projektet fortsätter...

Igår gjorde jag klart blyerts teckningarna för första delen och jag gjorde även fler färgtest. Då kände jag att jag hade gott om tid. Idag när jag började, kom problemen plötsligt... Textning. Jag hade en idé om att det skulle vara som dagboksanteckningar. Som när man vaknar mitt inatten och skriver ner något på en bit papper, så man kommer ihåg det när man vaknar. Men jag vill ju att det ska vara läsligt. Så jag har testat. Sen kom jag fram till att jag var nöjd med en lite skrivstils liknande text. Så jag gjorde det på första bladet. Blev inte alls nöjd. Suddade. Gjorde om. Suddade. Gjorde om ect... Så nu ser inte det fina akvarell pappret lika fint ut längre. Sen tänkte jag: Jag måste göra om sidan. Men sen blev det: Jag kanske kan rädda det? Och nu tänker jag: Andas lungt, behåll sidan, testa mer textning, gör det på sidan och låt det va.

Bilderna är på skisser, en del textning och det nyaste färgtestet. Det blir inte Louise färgerna. Det kändes inte som de passade.

Jenny


Kommentarer
Postat av: Helene Karlsson

Lugn och fin! Andas är bra!! Men det gör inget heller om det inte blir så fint!? Eller? Om du gör om och gör om så kommer du nog fram till hur du vill att det ska vara, gör olika och bestäm inte direkt? Jag tror att skissandet kan få ta lite längre tid? Kanske resultatet blir en endaste bild med text..... Men prova dig fram mer och fler!

/Helene

2012-01-24 @ 14:01:56
Postat av: Sofie / Komigensofie

Det är jätteroligt att se att människor faktist VÅGAR göra fel och sudda och göra om. Jag har blivit så rädd för att göra fel att jag gör alla mina bilder i flera, flera delar och sätter ihop allt i datorn sen, istället för att göra allt på en och samma bild irl. Tråkigt ibland. Man måste våga göra fel, det är jätteviktigt :) Något jag måste lära mig. Roligt att det är så många nya inlägg här på bloggen också, jättekul att läsa vad ni har för er! :)

2012-01-24 @ 15:25:32
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0