"Okontrollerad kontrollfreak"

Efter att ha läst Marias inlägg så har jag funderat lite. Är vi lika? Från starten på detta projekt har jag fokuserat på våra olikheter: Hon gör stora, färgglada målningar. Jag gör små svart/vita rutor. Men kanske är detta fel sätt att tackla uppgiften på? Har jag missat det självklara, våra likheter? Ja, det flög över huvudet på mig och jag blev tvungen att vända mig om för att se det.
En dag när jag satt och försökte göra en "Maria tavla" (i betydligt mindre format) så blev jag återigen missnöjd, vek ihop pappret och skulle just slänga det när jag upptäckte något. Det var ju Maria. Jag gjorde flera stycken och snart hade jag en hög av färgglada blommor i akvarell. En sak vi har gemensamt är ju faktiskt floristiken, och det är vad jag ska jobba vidare på.
Sen har jag ju en annan bild som jag gjorde ganska tidigt efter att ha pratat med Maria, ett fotografi. Men det säger jag inget om just nu, utan det kommer i ett framtida inlägg...
//Jenny

Kommentarer
Postat av: helene

Låter som spännande!! Intressant också att ni undrar över vem "den andre" är! Ni går utanför estetik och smak och förhållningssätt och fokuserar på själva kärnan! Det är nog så man måste göra! Mera blommor, mera blommor....

2011-01-25 @ 09:47:01
Postat av: Maria

Love is in the air :)

2011-01-25 @ 12:55:37
Postat av: Maria

Gulligt att du viker ihop papper innan du kastar det. :*

2011-01-25 @ 15:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0