Bakom min fasad 5 - vem är Edit?



Tankarna vandrar och uppehåller sig ofta kring mina och Jennys likheter och därmed genast våra olikheter.
En av oss har ett ordentligt staket med grind kring sin egenhetsträdgård, den andre har en vildvuxen blomsteräng och endast ett litet dike som knappast märks när man skuttar in över grannens larmade stålstaket.
Ibland går det fort, kanske för fort så man tvingas att backa ut igen, baklänges genom spjälorna, medan den andre kanske med lite eftertanke ångrat att larmet ljöd just den gången.

Släppa in eller stänga ute?
Släppa ut eller stänga inne?
Lika eller olika?
Olika fast ändå lika.
Är vi kanske lika olika eller olika lika?
Man ser bara det som den andre väljer att visa och ändå blir man förvånad att det man har inom sig inte lyser igenom bättre på utsidan. Det finns ju alltid ett val vilken fasad man bygger upp.
Bilderna jag döpt till "Bakom min fasad 1-5", var kommer de från Jenny? Min eller din dolda sida?/ Maria


Klicka för större bild<3



Kommentarer
Postat av: helene

Ok, nu fattar jag inte riktigt vem som har ändrat... är det Maria eller Sebastian? Vilket som är ok för mig, den här bloggen är ett verktyg för vårt arbete och inte ett mål isig... men den kan ng byta utseende igen ;-)

2011-01-25 @ 09:42:42
Postat av: Anonym

Vi har ändrat båda två :)

2011-01-25 @ 12:48:49
Postat av: Maria

Skrev Maria.

2011-01-25 @ 12:50:46
Postat av: Sebastian

Jag ändrade så att det var "thumbnails" och skrev "edit", Maria tog bort de andra posterna med bilder.

2011-01-25 @ 12:58:51
Postat av: Maria

Vem f..n är Edit?!

2011-01-25 @ 13:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0