Tankar! Anne Marie...

Niclas kom till mitt bord igår och frågade mig om hur jag tänkte.. Tänker?? Ja om upphängningen av projektet..!!
I mitt huvud var jag inte alls där än.. Hade haft många förvirrade tankar om hur vi 3 i vår lilla grupp, Sebastian, Amanda och jag skulle på något sätt få Pröva, avpröva och få 3 par skor att passa till oss.. till mig! En skrämmande metafor, som jag har förhållit mig till på ett lite "roligt" sätt .. ett lite distancerat sätt, men verkligheten trängte sig på och det blev utmanande och faktisk lite roligt.. och faktisk seriöst!
Tankar, ja.. pratade med Niclas hur jag har det med mitt arbete.. överförte lite tanker om språkinlärning.. Många forskare menar, att det är viktigt för barn att få sitt eget språk helt utvecklat INNAN man lär sig nya, annars riskerar man att barnen blir halvspråkiga .. försökta jämnföra med min konst, som i hög grad är präglat av att inte vete hur jag vill uttrycka mig.. Och hur skall jag så gå in i andras uttrycksform/sätt ?? .. MEN det är ju inte det samma.. Här är processen  viktigare än resultatet .. !! Och i min process, att försöka sätta min in i .. bli inspirerad av .. måla som men med eget "fingeravtryck" har det varit roligt och givande och jag har lärt mig något.. känner jag.. Jag är inte konstnärligt "halvspråklig" .. knappt något språk alls, men med famlande glädje processer jag mig fram....
Och walking i Amandas och Sebastians skor har varit givande på både ett mänskligt och konstnerligt sätt!!
PS En liten kommentar till det som på blogget som så ut som en exessornas arbetssöndag, var egentlig en hel dag, många timmer med prat, eftertanke, glädje och måleri (och ett pytte glas vin) .. så blev resultat kass, så var I ALLA FALL inte glaset skyld!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0