Kerstin

Tadaaa!
Det blev inget tovat och inget gjutet, men det blev en del målat. Efter mer prat med Kerstin så ändrade jag mina tidigare idéer. Jag fick en känsla av hur hennes stil var och blev mer insatt i hennes måleri än det hon tidigare gjort i textil och betong. Jag har föstått att hon har testat väldigt mycket roligt och väldigt olika saker på andra folkhögskolor, allt från magdans till betongjutning. Hon är väldigt öppen för nya saker, men sätter sin egen prägel på det. Att följa en uppgift till punkt och pricka är hon inte helt bekväm med, det ska finnas en frihet också. Det är något som syns i hennes måleri också tycker jag, friheten alltså. Hon gör det fort, helst inget petande och med en lite grövre pensel.
Jag kan nog se en liten likhet till det jag själv gör, men den senaste tiden har jag upptäckt att jag blir petigare och har gärna ganska mycket och skarpare kontraster, vilket har varit svårt att släppa. Projektet har medfört att jag inte bara lärt mig mer om Kerstin utan också om mig själv.
Jag har utgått från det Kerstin tycker om, natur och de blå och gröna färgerna, när jag valt motiv. Där skiljer vi oss åt också lite, tror jag iaf... Jag skulle antagligen inte måla dessa motiv om det inte varit för det här projektet.
Nu är jag tom i huvudet och har inget mer att tillägga, men jag känner mig iaf klar med projektet :)
Hej på er / Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0