En Värld (Albin)

Nejmen hallå allihopa! Eftersom vi var såpass få den här veckan innan påsklovet tänkte jag redovisa här på bloggen också så ni som inte var med kan få lite info också.

I och med att vi började med temat "En Värld" började jag måla ett nytt slags motiv, som ni kanske lade märke till var maneter med tillsynes "mänskliga" hjärnor. Så jag spånade vidare på det temat och gjorde mig en ansamling bilder på maneter i olika former och färger. Hur jag kopplar ihop det här med "En Värld" är väl helt enkelt att jag skapade mig en ny värld genom dessa nya akvarell motiv. Det är fritt för tolkning också, så kom gärna med era egna tankar om ni har lust ;)
Tack för mig!

#1



#2



#3



#4  (Mini)




#5
(Mini)



#6   (Mini)


Kommentarer
Postat av: helene karlsson

Bra initiativ!



Nästa redovisning tror jag vi tar på bloggen för alla?



Kul att kunna följa era arbeten även när jag inte är med i ateljén.



Jag tänker på gamla vetenskapliga affischverk i akvarell, det blir som att göra en inventering och vetenskaplig kartläggning av figurerna/varelserna i din värld.

2010-04-01 @ 16:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0