OH CAROL.





Ja, jo. Nä.

Carol. Det är svårt med Carol.
Jag vet inte alls vad jag ska göra. Med Carol.
Oh, Carol.

Iiiii alla fall.

Apropå ingenting hade jag vissa problem med att logga in.
Antagligen för att jag är relativt nyvaken och förvirrad och försökte kombinera lösenord och hotmailadresser som egentligen inte hör ihop.
Och när jag väl insett mina misstag fungerade inte (vad jag trodde var) rätt hotmailadress och lösenord heller.
Jag modererar för många bloggar för mitt eget välbefinnande. 
Eh. Ja. Irrelevant. Tillbaka till Carol.


Oh Carol. Det är mycket möjligt att vi är lika.
Carol tycker om klara färger.
Det gör jag också - i teorin.
Och vi har samma återhållsamma inställning gentemot Facebook.  
Facebook är ohälsosamt. Kanske inte för alla, men för de flesta. 
Lite som iPhones.

Jag vet inte. Jag önskar mig en bra idé.
Jag skulle ju kunna göra det enkelt för mig och göra något väldigt detaljerat eller måla något utifrån en fotoförlaga eller måla ett landskap eller bara kombinera alltsammans, och det flera gånger - samma motiv, olika medium.
Fast.
Samtidigt berättade Carol att hon kanske skulle vilja komma bort lite från det där, från fotoförlagorna, från detaljrikedomen. 
Kanske är det därför jag har problem med henne.
För att hon själv rör sig just nu. Ändrar, flyttar, omprogrammerar.

Och sen har jag lite fått för mig att det hela ska bli som någon slags supah'azmsurprisepresent till Carol.
Jag vet att det inte är det som är den egentliga tanken, men. Ändå.
Jag vet inte.

Hon gillar konst. Gustav Klimt, Hundertwasser, Paul Klee, Monet, Lars Lerin, Georgia O'Keeffe och Nolde.
Sy, sticka, lapptäcken. Jane Austen. Charlotte Brontë. Litteratur. Teater. Dans. Modern, jazz. Musik. Film.
Av detta drog jag slutsatsen musikal. Det uppskattade hon också, sa hon.
Men jag vet fortfarande inte. 

Hjälp?


...fasligt långt inlägg det här. 
Nå. Jag lämnar er nu.
Med en bild på min personliga favoritgeneralfeldmarschall.
Tack och adjö.



- Louise.

Kommentarer
Postat av: helene

En fantastisk bloggare, Berättar med bilder, ljud, rörligt och text! Toppen!

2011-02-01 @ 10:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0