Projektarbete

Vad - Jag har tänkt mig att fortsätta arbeta med airbrush och akryl. Jag har hittills gjort en tavla föreställande countryartisten Brad Paisley. Jag vill göra två tavlor till på två andra artister eller på annat sätt människor som är "officiella". Den andra tavlan ska jag börja på idag och jag är ganska säker på att det blir Pink. Den tredje är inte bestämd än. Hinner jag kanske jag gör en bonusmålning också.
Varför - När jag ser tillbaka på vad jag har gjort för motiv tidigare så har jag alltid tyckt det varit roligt att teckna ansikten och människor. Det är roligt att försöka få till de karaktäristiska drag som vi människor har. Jag tycker det är svårt men alltid lika roligt när man får till det. Sen har jag valt att göra kända människor just för att fler känner igen dem och man kan få cred från fler.
Jag har valt att jobba med akryl och airbrush dels för att jag tycker det är svåra tekniker som jag vill utveckla och dels tycker jag om uttrycket som blir av den kombinationen.
Hur - Jag ska måla, måla måla!


Tidsschema
V.4
Måndag- Börja på ny målning, skriva ut förlaga, klippa till duk.
Tisdag - Måla
Onsdag - Måla
Torsdag - Måla
Fredag - Måla
V.5
Måndag - Måla
Tisdag - Färdigställa målning och eventuellt börja på ny.
Onsdag - Måla
Torsdag - Måla
Fredag - Måla
V.6
Måndag - Måla
Tisdag - Måla
Onsdag - Måla
Torsdag - Måla
Fredag - Måla
V.7
Måndag - Färdigställa min serie och påbörja "bonusmålning"
Tisdag - Måla
Onsdag - Måla
Torsdag - Måla
Fredag - Måla
V.8
Måndag - Måla
Tisdag - Måla
Onsdag - Måla
Torsdag - Måla
Fredag - UTSTÄLLNING ALLT SKA VARA KLART!
// KARIN

Kommentarer
Postat av: Helene Karlsson

Hur tänker du kombinera teknikerna? Skulle också vara kul att höra hur du tänker kring format och vad som ska ske mer i bilderna, är det kända personer som du gillar? Lägg ut bild så fort du kan! Har du hittat nån bil än som du kan spreja? Kanske din egen? Vi kan säkert ordna så du kan köra in den i skulptursalen.... Men då kanske du får gå till skolan ;)

Jag vill se bildexempel! Kanske du kan lägga ut dina förlagor och berätta vad du tänker om dem? Bra att du kör på och målar! Finns liksom ingen genväg här.

Lycka till!

/Helene

2012-01-24 @ 14:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0