Första idén

Jag har funderat kring detta breda ämne som "Folac" ska handla om och jag har försökt att sammanfatta dessa teman.
- Medborgerliga rättigheter i EU, Medborgarinitiativet och FN:s klimatmöte i Cancün. Jag tycker att alla tre och EU i allmänhet handlar om samarbete. Vad vi än ska göra inom Europeiska Unionen så tror jag att allt funkar bäst om alla är med och bestämmer och hjälper till att skapa en bättre och mer miljövänlig värld att leva i. Sen tycker jag att jämlikhet är en väldigt viktig och bra punkt inom EU:s rättigheter som jag gärna vill framföra i mitt verk.
Jag har därför som ni nu förstår, en idé till att skapa en bild som har med någon form av samarbete och jämställdhet att göra. Jag tänker mig en grupp männskor som ger varann ett handtag. Kanske med något inslag av miljötänk också. Men får spåna lite mer på den idén.
Eftersom jag väldigt gärna vill lära mig att airbrusha så tänkte jag försöka skapa en bild med hjälp av denna teknik. Väldigt svårt (tycker jag i nuläget) men kan bli väldigt fräna effekter om man får till det! To be continued...
/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0