Jag försöker mer en annan dag

Det blir inte riktigt som jag tänkt mig och klockan går jättefort när man sitter här vid datorn och kämpar. Så jag får försöka lite senare. Hade tänkt att få fram alla fina stilleben som målerilinjen byggt och visa färgövningarna vi gjorde i skissrummet. Men det blir inte riktigt som jag tänkt mig och snart får jag be någon av alla kursdeltagare om hjälp.... Men jag har lovat att berätta lite om den uppgift som vi nu arbetar med och som kommer att synas här de närmaste fyra veckorna. Walking in your shoes: Under fyra veckor ska kursdeltagarna arbeta med varandras smak, drivkrafter, estetiska och konstnärliga förebilder för att skapa ett verk som går utanför de egna ramarna. Detta ska de göra genom att undersöka "den andres" arbete, ta reda på drivkrafter mål och intentioner. Det handlar inte bara om att kopiera. Det kan vara att gå in i en "för mig" ny teknik, nytt arbetstempo, eller ett nytt tema. Redovisningen av processen ska ske här på bloggen och det "färdiga" resultatet ska presenteras på fredag i vecka 5. Paralellt med deta projekt jobar vi med måleriövningar, teckning, och foto som kan berika och påverka processen. Det ska bli kul att se vad som händer. Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0