Walking in your Shoes/Louise nr 3 och nr 2

Nu har jag äntligen provat Louise skor och gått några steg in hennes riktning. Vi tänker så olika när det gäller konst så att i början var utmanningen riktigt överväldigande. Det gick bättre när jag hade intervjuat Louise - då kunde jag se en ljusning, möjligheter. Jag har tagit fasta på Louise intresse i "haut couture", mode och illustration. Hittills har Louise varit väldigt sparsam med färg, mest svart-vit, sedan lite bleka färger. I intervjun uttryckte hon att hon tycker om alla färger men har svårt att använde dem. Jag frågade henne om hon hade något emot om jag använde lite mer färg. Själv luter jag allt mer och mer mot starka färger (det är något som har kommit med åren). Här har jag tagit det lite försiktigt med färg för att inte avskräcka. Louise tycker också om mycket vit papper - hon vill skapa "space". Jag har gnagat en del på det vita på pappret men ändå finns en del vita kvar - vilket det i vanligt fall inte gör hos mig. Ock så ränderna. Var kom de ifrån? Ljusningen blev två idéer efter intervjun. Den ena idén blev aldrig utfört och den andra (som blev tre verk) hade med ränder att göra. Jag ville ta en model i randiga kläder och se vad det skulle ge för mönster om man lade dess randiga kläder i olika vinklar - som i en kaleidioscope. Att klippa isär modellen i randiga kläder var också ett sätt att använda det vita på pappret och skapa space. Varsågod Louise! Jag hoppas att försöken inte föll för långt ifrån dina skor.




Nr. 3: Du tycker inte om när modellerna rör sig för mycket. Här står modellen
rakt upp och ner - men ändå finns det rörelse på pappret!




Nr. 2: Inte lika rörlig!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Häftigt Carol!

2011-02-03 @ 11:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0