En värld

Okej, nu bluescreenade min dator sig efter att jag hade suttit och skrivit den här tokfina redovisningen i en halvtimme. Ibrist på tid och humör kommer här en något taffligare varriant. Värt att nämn är att idén fortfarande är väldigt basic och större delen av storyn hänger fortfarande i luften.
I vilket fall är detta illustrationer och idér till en barnbok som jag har funderat på att göra ett tag, och som jag även haft som projektet "En värld". Den kretsar kring Nico, en ung flicka som åker omkring på en sköldpadda sedan tio år tillbakade, då hon (på något vis) lämnade/blev utkastad från sin hemtrackt. Under en storm träffar hon en ännu namnlös gycklare, som likaså blivit utkastad ut närmaste by pga. sina birstfälliga entertainment-skills (han är faktiskt sämst i världen). Hon känner sig relaterad till honom och beslutar för att hjälpa honom bli accepterad igen etc etc.
Under resans gång får de även hjälp av Puck, stöter på den onda borgmästaren (som slängde ut gycklarn från första början) och kanske kanske sälryttaren.

//Jon

Nico, huvudrollsinnehavaren men sin alldeles egna sköldpadsbåt.
Nico, huvudrollsinnehavaren med sin alldeles egna sköldpaddsbåt.


Nico


Gycklaren


Puck

Den elaka borgmästaren

Sälryttaren


Stormen då nico träffar gycklaren.

Kommentarer
Postat av: helene karlsson

Wow!



Kul att få ett sammanhang till dina fina illustrationer! Vill se mer, vill läsa den boken och drömma mig bort i de fantasifulla bilderna! Fortsätt! Lycka till!

2010-04-01 @ 16:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0